جام مرودشت؛ ناگفته هایی از میراث فرهنگی ایران به روایت دکتر علی اکبر سرفراز

Authors

گلناز کشاورز

abstract

جام مرودشت برای نخستین بار به عنوان قدیمی ترین شیء سالن طلای نمایشگاه «شکوه ایران» و نیز نمایشگاه «زن در گذر زمان» در موزة ایران باستان به نمایش درآمد. آشنایی با داستان چگونگی کشف این جام گران بها و باستان شناس آن، خالی از لطف نیست. به همین مناسبت، خلاصه ای از این ماجرا به نقل از دکتر «علی اکبر سرفراز» باستان شناس این جام آورده شده است.

Upgrade to premium to download articles

Sign up to access the full text

Already have an account?login

similar resources

جام مرودشت؛ ناگفته‌هایی از میراث فرهنگی ایران به روایت دکتر علی‌اکبر سرفراز

جام مرودشت برای نخستین‌بار به عنوان قدیمی‌ترین شیء سالن طلای نمایشگاه «شکوه ایران» و نیز نمایشگاه «زن در گذر زمان» در موزة ایران باستان به نمایش درآمد. آشنایی با داستان چگونگی کشف این جام گران‌بها و باستان‌شناس آن، خالی از لطف نیست. به همین مناسبت، خلاصه‌ای از این ماجرا به نقل از دکتر «علی اکبر سرفراز» باستان‌شناس این جام آورده‌ شده است.

full text

ناگفته هایی از معبد اَناهیتای بیشاپور

صحبت از معبد اَناهیتای بیشاپور بهانه ای شد تا سردبیر مجله به سراغ یکی از پیشکسوتان باستانشناسی ایران رفته و درباره این اثر ارزشمند دوره ساسانی به گپ و گفتگو بنشینند. آقای دکتر منصوری(سردبیر ماهنامه) میزبان استاد علی اکبر سرفراز، استاد باستانشناسی دانشگاه تهران و مسئول گروه باستانشناسی و مرمت معبد اَناهیتای بیشاپور بودند. موضوعات ناگفته ای از سال‌ها تلاش دکتر سرفراز برای مرمت این بنای ارزشمند وجود...

full text

My Resources

Save resource for easier access later


Journal title:
مجله علمی-ترویجی منظر

Publisher: مرکز پژوهشی هنر، معماری و شهرسازی نظر

ISSN 2008-7446

volume 2

issue 10 2010

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023